Paczkomaty

Znajdź Paczkomat InPost
Jak odbierać


Odbieranie Paczek z Paczkomatu InPost

1. Czy muszę się rejestrować, by móc odbierać paczki z Paczkomatów InPost?

Obecnie nie ma już potrzeby rejestracji. W momencie wykrycia nieistniejącego konta, system InPost stworzy je wyłącznie na potrzeby jednorazowej wysyłki paczki.


2. Czy Paczkomaty gwarantują dyskrecję?

Paczkomaty gwarantują najwyższy poziom dyskrecji. Przesyłkę odbierasz o dowolnej porze dnia lub nocy, w wybranym przez siebie Paczkomacie. Powiadomienia dostajesz tylko SMSem i e-mailem, zero papierowych awiz. Na liście przewozowym znajduje się tylko numer telefonu i e-mail odbiorcy - brak nazwiska i adresu.


3. Jaki jest termin dostarczenia paczki?

Termin od nadania paczki do dostarczenia do Paczkomatu wynosi do 3 dni roboczych.


4. Jak się dowiem, że mogę odebrać paczkę z Paczkomatu InPost?

W momencie włożenia paczki do Paczkomatu InPost przez kuriera InPost system informatyczny wyśle powiadomienie SMS-em i e-mailem z informacją, że paczka oczekuje na odbiór. Informacje zawierać będą numer przesyłki, numer Paczkomatu InPost, adres paczkomatu oraz kod odbioru potrzebny do odebrania paczki.


5. Ile jest czasu na odebranie paczki od momentu otrzymania powiadomienia o jej doręczeniu do Paczkomatu InPost?

Od momentu włożenia paczki do skrytki w Paczkomacie InPost paczka oczekuje na odbiór przez 48 godzin. Po tym okresie przesyłkę będzie można odebrać w najbliższym Oddziale InPost przez 3 dni.


6. Czy dostanę przypomnienie o odbiorze paczki?

InPost prześle przypomnienie SMSem i e-mailem po drugim dniu roboczym od momentu doręczenia paczki do Paczkomatu InPost.


7. Kiedy przesyłki są przekazywane z powrotem do Nadawcy?

Paczki przechowywane są w Paczkomacie InPost przez okres 48 godzin dni. Po tym okresie przez kolejne 3 dni są do odbioru w Oddziale InPost, a następnie przekazywane są do nadawcy.


8. Otrzymałem/-am e-maila z wiadomością, że moja przesyłka została zarejestrowana. Minęły 3 dni a przesyłki nie otrzymałem/-am.

Jako sklep gwarantujemy, że paczka zostanie przekazana do InPost w dniu wygenerowania etykiety (zarejestrowania w systemie). Aktualny status przesyłki możesz sprawdzać po jej numerze na stronie Paczkomatów.

W przypadku, gdy do końca kolejnego 3-go dnia roboczego od nadania paczki nie była ona gotowa do odbioru w Paczkomacie, poinformuj nas o tym. Podejmiemy pilną interwencję w InPost.


9. Dlaczego nie otrzymałem/-am powiadomienia SMS/e-mail o dostarczeniu przesyłki?

Brak wiadomości SMS o dostarczeniu przesyłki do Paczkomatu InPost może wynikać z błędnego podania numeru telefonu.

Brak e-mail może być spowodowane tym, że Twoja poczta elektroniczna pomyłkowo zaliczyła go do spamu. Jeżeli tak się stało, poinformuj nas o tym, pisząc na adres: pomoc@paczkomaty.pl opisując krótko zaistniałą sytuację (podaj Paczkomat InPost, który wybrałeś, datę zdarzenia etc).

Jeżeli brak komunikacji wynikał z błędnego numeru telefonu dokonaj jego edycji, logując się do swojego profilu na stronie Paczkomatów. Kod odbioru paczki z Paczkomatu można odzyskać również logując się do Managera Paczek. Należy wybrać zakładkę Do Ciebie po lewej stronie aplikacji. Następnie należy zaznaczyć paczkę (podświetlić ją). Napis odzyskaj kod zmieni kolor z czerwonego na czarny. Należy wybrać przycisk Odzyskaj kod i w okienku pojawi się numer paczki i kod otwarcia.

Jeśli to nie przyniesie rezultatu należy skontaktować się z Infolinią InPost pod numerem 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).

Paczkomat

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl